Така, отново съм на тема жужене. Днес открих че отново има жужене, което се променя със промяна на оборотите на колата. До сега не съм го чул защото всички тестове бяха на празен ход. Днес като карах по магистралата го чух. Става все по-силно с увеличаване на оборотите и след 2500 става доста дразнещо.
Ако захранваш джаджата с батерии има ли го жуженето?
Ако не, пробвай да увеличиш капацитета на изходния кондензатор - този на петте волта.
Ако си правил схемата на Dansguardian, направо на мястото на 10 мF сложи 1000 мF.
Last edited by ecotronic; 09-06-2016 at 23:11.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Когато е на батерия няма никакви ядове. Ще сменя кондензатора и ще пробвам пак.
Сложи един L филтър от захранване за комп, дето е като трансформаторче
Добавих и кондензатор и проблема остава. Чудя се вече дали да не го направя с една голяма батерия и по накакъв начин да я зареждам.
Пробвахме го на CD което има USB за флашка и така няма проблем.
Според мен проблемът е в масата на колата, иди при някой електричар да погледне масата.
Former Alfa owner.
А може ли да ми кажете къде са основните маси по купето. Едната маса е на скоростната кутия, а другите?
Ако смущението идва заради масата, то ползването на галванично развързан (изолиран вход/изход) DC - DC преобразувател може да помогне.
Такъв за печатен монтаж може да се намери тук:
https://store.comet.bg/Catalogue/BLO...IsIm0iOiI2MyJ9
Може да се опита и с ground loop изолатор:
http://carstereo.bg/index.php?cPath=124_126
Last edited by ecotronic; 16-06-2016 at 15:49.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Аз направо ви се възхищавам на ентусиазмът понякога. Колегата си е написал сам отговора, CD с извод за флашка. Иначе според мен той чува искренето на четките на алтернатора, което е доволно дразнещо
Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
Peugeot 508 RXH 02.2013
И кое точно е ентусиазиращото? То е ясно, какво чува. Въпросът е откъде прониква смущението.
Вариантите не са толкова много:
1 - През захранването (+12/5V)
Колегата вече пробва по-сериозен филтър на захранващото напрежение и това не помогна.
2 - Електромагнитни смущения.
Щеше да ги има и при работа с батерии.
3 - През aux вход/изход - а от флуктуации по шаси.
Очевидно е последното. А то се елиминира основно с галваничното разделяне на източника на сигнал или на захранването му.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Не ме разбирай погрешно, аз не съм против познанията и практичните ви съвети за справяне с проблема. Казвам обаче че е ентусиазъм защото както знаем стандартната музика на 147 и 156 си е едно десетилетие назад от хубава и разходите и техническите врътки за прикачане към нея на син зъб са неоснователни и никога няма да дадат резултат като поставянето на нов музикален плейр от среден клас.
Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
Peugeot 508 RXH 02.2013