Форуми - Начална страница Клуб Алфа Ромео България - Сайт
Register FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Алфа Ромео 166
Алфа Ромео 166 Въпроси и отговори, свързани с поддръжката. Съвети при покупка.

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-01-2019, 04:04   #1
Niki96
Запален алфист
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 145
Default Въпрос за 166/GTV

Днес разгледах обявите , спрял съм се на v6 2-ка турбо .. но не мога да преценя каква кола да взема 166 или GTV.. като цяло каква е разликата между двете коли като окачване и коя е с по-издържливо окачване спрямо моето агресивно каране .. има ли разлика в скоростните кутии на GTV и 166 защото никъде не намерих информация за това какво масло използва този двигател и колко литра навсякъде пишат 10 на 60 около 4.2 литра но не мисля че V образен двигател ще се чувства добре с толко малко масло и най-важното къде са слабите места на тези двигатели и лесни/удобни ли са за ремонт ? Извинявам се много ако не съм оцелил раздела ...
Niki96 is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2019, 08:06   #2
Trenkata
Запален алфист
 
Trenkata's Avatar
 
Join Date: Feb 2017
Posts: 192
Default

Ми грешна информация,масло събира 7.3л.Това с агресивното каране искрено ме разсмя.Двете коли са коренно различни първо трябва да решиш какво искаш,седан или купе.За 166 има доста писано потърси малко и ще видиш.
__________________
166 3.0 V6 226кс и 155 1.7TS 115кс-евридейката.
Trenkata is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2019, 10:08   #3
Read
Запален алфист
 
Join Date: Jan 2018
Posts: 175
Default

Тоя мотор е пълен мъртвец и агресивно каране с него няма да има дълго щото е и пълен боклук.
166 е тежък комфортен седан.
GTV-то е спортно купе и има едно от най-сложните задни окачвания където съм виждал.
Read is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2019, 11:39   #4
Speeder
Boxer maniac
 
Speeder's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Перущица
Posts: 2,795
Default

Quote:
Originally Posted by Read View Post
Тоя мотор е пълен мъртвец и агресивно каране с него няма да има дълго щото е и пълен боклук.
166 е тежък комфортен седан.
GTV-то е спортно купе и има едно от най-сложните задни окачвания където съм виждал.
Я, понеже и на мен ми е интересно, кажи какви са конструктивните му недостатъци на този мотор.
Защо е пълен боклук?

От една страна, имам приятел, който кара ГТВ с тоя мотор от 10 години поне, без никакви проблеми. Даже върви супер яко

От друга, виждам доста 2.0 Турбо по моргите, но предполагам е защото просто в Италия ги има в повече.

Отделно, цените на GTV 2.0 V6 Turbo в Италия се движат от около 4-5000 евро до над 10000.


Та, нека който знае детайли и факти за този мотор да сподели.
__________________
145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

www.ClassicCar-bg.com

.
Speeder is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2019, 13:55   #5
smc
започва да се пристрастява
 
smc's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Location: Plovdiv
Posts: 59
Default

Този мотор е бил предназначен за италианския пазар. Застраховките или данъците се определяха от кубатурата там и затова не е разпространен другаде. При фейса на 166 отпада като опция този мотор. Най-добре си вземи и двете
__________________
Alfa Romeo 166 3.2TI
smc is online now   Reply With Quote
Old 11-01-2019, 18:06   #6
Niki96
Запален алфист
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 145
Default

Quote:
Originally Posted by smc View Post
Този мотор е бил предназначен за италианския пазар. Застраховките или данъците се определяха от кубатурата там и затова не е разпространен другаде. При фейса на 166 отпада като опция този мотор. Най-добре си вземи и двете
Ясно ми е че 166-цата е нещо като Е класата на мерцедеса .. интересно ми е как влияе разликата в двете шасита между 166 и GTV .. какви са тези проблеми при окачването на GTV.. бригадира ми от работата сподели че е нещо като 159 .. в пъти е по здраво като окачване от 156 и GT и заради това ги изключих като опция .. изцяло съм се насочил към турбо бензин .. не държа да е с брутална максимална скорост но да е страшно динамична като каране , а не като чистия дизел да подадеш газ, да изпушиш една цигара докато вдигне евентуално 100 пък ако катеря Петрохан не ми се иска да връщам от 5-та на 3-та . За това исках да знам има ли осезаема разлика в килограмите , тъй като купето е по леко .. като разход градско (например София) какъв разход дава този мотор и защо да е мъртвец ? Преди седмица ме повозиха в кола с този мотор само че ремап ст на около 240 коня на колелата .. дори не усетих кога вдигна 230 ... но в стокова такава не съм се качвал още но не вярвам да е кой знае каква разликата.. на първо време не обмислям да правя “подобрения” от сорта на ремапи / кукери к т.н .. други ми казваха че е много здрав мотор също и че не цапал тйрбината .. явно има две мнения .. като цяло май ще се наложи да си я взема и да си чупя главата .. сега съм със 159-ка спорт вагон 1.9 150 .. определено по компактната кола ще ми върши работа , като цяло ще се ползва за “евридейка” но държа да е с точно този мотор заради хубавите отзиви и заради това че са предпочитани за тунинг (ако някой ден ми след е просто да сътворя нещо подобно). Та сега като се замисля май клоня към GTV-то .. беше ми интересно какви проблеми създава този мотор при това купе както и при 166 но май няма да е 166..
Niki96 is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2019, 21:08   #7
smc
започва да се пристрастява
 
smc's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Location: Plovdiv
Posts: 59
Default

Окачването на 166 е по-здраво от 156/147/ГТ. Лично аз бих оставил 159 за ежедневна кола, тунинги колкото искаш на 1,9 мотора според парите. Взимам си едно ГТВ 3.0 за кеф. По-лека и динамична кола е, а не кораб като 166, без турбо което да заглушава звука и си пея. Разход при мен средно 12-15 смесено. Само градско спокойно 20.
__________________
Alfa Romeo 166 3.2TI

.
smc is online now   Reply With Quote
Old 11-01-2019, 22:03   #8
Niki96
Запален алфист
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 145
Default

Quote:
Originally Posted by smc View Post
Окачването на 166 е по-здраво от 156/147/ГТ. Лично аз бих оставил 159 за ежедневна кола, тунинги колкото искаш на 1,9 мотора според парите. Взимам си едно ГТВ 3.0 за кеф. По-лека и динамична кола е, а не кораб като 166, без турбо което да заглушава звука и си пея. Разход при мен средно 12-15 смесено. Само градско спокойно 20.
3-ката ще е с много голям както разход така и данък .. ще повлияе и на гражданската заради кубиците и конете .. а разликата не е много голяма .. дядо ми имаше 3.0 164 .. имам спомен как е вървяла и като че ли разликата не е огромна спрямо 2.0-ката мотор .. но иначе разход и данък ще са по две .. питам само и единствено за 2.0ката мотор ..
Niki96 is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2019, 22:34   #9
Trenkata
Запален алфист
 
Trenkata's Avatar
 
Join Date: Feb 2017
Posts: 192
Default

Разликата в ГО между 2.0 турбо и 3.0 е 50-60лв. естествено за година,а при данъка разликата е още по малка.Има хора които хвалят този мотор,но на мен ми е ретро като концепция,пулове и реглаж на клапани не мерси.Аз бих търсил 3.0 или най добре 3.2.Между другото 166-та има здраво окачване лично мнение.
__________________
166 3.0 V6 226кс и 155 1.7TS 115кс-евридейката.
Trenkata is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2019, 22:41   #10
Niki96
Запален алфист
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 145
Default

Quote:
Originally Posted by Trenkata View Post
Разликата в ГО между 2.0 турбо и 3.0 е 50-60лв. естествено за година,а при данъка разликата е още по малка.Има хора които хвалят този мотор,но на мен ми е ретро като концепция,пулове и реглаж на клапани не мерси.Аз бих търсил 3.0 или най добре 3.2.Между другото 166-та има здраво окачване лично мнение.
Добре колега но нищо не казваш за обслужването като цена и резервните части ? Също и за разхода ?
Niki96 is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2019, 23:00   #11
Trenkata
Запален алфист
 
Trenkata's Avatar
 
Join Date: Feb 2017
Posts: 192
Default

Разход 20-22 градско и 12,5 извънградски.Цени на частни е относително,но няма нищо страшно в тях,всичко е поносимо.Скоро сменях агренажен комплект,водна помпа,обтяжен механизъм,паразитни ролки,пистов ремък,гарнитури капаци на клапани,всички семеринги по ангренажа и запалителни свещи и цифрата беше някъде около 1000лв.ако по точно искаш мога да погледна какво съм записал и ще пиша.
__________________
166 3.0 V6 226кс и 155 1.7TS 115кс-евридейката.
Trenkata is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2019, 14:26   #12
Niki96
Запален алфист
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 145
Default

Quote:
Originally Posted by Trenkata View Post
Разход 20-22 градско и 12,5 извънградски.Цени на частни е относително,но няма нищо страшно в тях,всичко е поносимо.Скоро сменях агренажен комплект,водна помпа,обтяжен механизъм,паразитни ролки,пистов ремък,гарнитури капаци на клапани,всички семеринги по ангренажа и запалителни свещи и цифрата беше някъде около 1000лв.ако по точно искаш мога да погледна какво съм записал и ще пиша.
Като цяло не е много 1000 лв на ангренажен пробег.. но този разход ми е страшно притеснителен ...
Niki96 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2019, 15:51   #13
Trenkata
Запален алфист
 
Trenkata's Avatar
 
Join Date: Feb 2017
Posts: 192
Default

Ми такъв е,нали не очакваш разход 5,5?По каталог на 3.0 дават 18.3л.градско,а на 2.0 турбо 17.6л.,при извън градско разликата е подобна между двата мотора.Моя разход е реален,а не на стенд.Колегата Боби има 166-ца 2.0 турбо и той да каже.
__________________
166 3.0 V6 226кс и 155 1.7TS 115кс-евридейката.
Trenkata is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2019, 16:30   #14
Niki96
Запален алфист
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 145
Default

Quote:
Originally Posted by Trenkata View Post
Ми такъв е,нали не очакваш разход 5,5?По каталог на 3.0 дават 18.3л.градско,а на 2.0 турбо 17.6л.,при извън градско разликата е подобна между двата мотора.Моя разход е реален,а не на стенд.Колегата Боби има 166-ца 2.0 турбо и той да каже.
Ужас значи .. при мен на 159 ми дават 10 градско .. но аз реално я свалям на 8.4 но явно не е същото при бензиновия мотор .. но нека колегата се изкаже за разхода
Niki96 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2019, 17:18   #15
Trenkata
Запален алфист
 
Trenkata's Avatar
 
Join Date: Feb 2017
Posts: 192
Default

Ми я сподели как го правиш този разход аз имам Крома 1.9 мултиджет 150кс. и под 10 разход градско няма шанс.
__________________
166 3.0 V6 226кс и 155 1.7TS 115кс-евридейката.
Trenkata is offline   Reply With Quote
Reply
Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Алфа Ромео 166 « Previous Thread | Next Thread »
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 16:35.


vBulletin - Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.