Форуми - Начална страница Клуб Алфа Ромео България - Сайт
Register FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Алфа Ромео 145/6
Алфа Ромео 145/6 Въпроси и отговори, свързани с поддръжката. Съвети при покупка.

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-09-2018, 16:09   #1
ScuderiaItalia
Мечтае за напомпана печка
 
ScuderiaItalia's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 290
Default Студен старт на 1.3 боксер

Здравейте, преди няколко дена купих един боксьор, който е доста поддържан за годините си, но има един странен проблем, а аз не съм запознат с боксерите. Като за начало купих свещи на Денсо каквито бяха препоръчани тук от няколко човека и колата заработи по-добре. Но пак има проблем с паленето, особено сутрин като е студена. Като е позагряла пали малко по-лесно. При първи сутрешен старт върти по 10тина секунди, като може и да не залали. Въртя втори път и започва да реди цилиндрите и да се мъчи да работи. След 10-15 секунди започва да работи по-нормално, а след това си работи супер. На загряло колата няма проблеми с изключение, че като я форсираш леко оборотите й падат на ~700 да кажем и после се закрепват на 900. Погледнах я на диагностика и дава, че има записана грешка на датчика за температура на въздуха, но пък мери вярно мисля или една идея показва, че е 5-7 градуса по-топло. Човека ми каза, че е с помпа на Ланчия Капа 2.0, но не виждам това да е проблем.
__________________
Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer
ScuderiaItalia is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 18:28   #2
mimouzunov
+-
 
mimouzunov's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: гр. София
Age: 36
Posts: 2,273
Default

Quote:
Originally Posted by ScuderiaItalia View Post
Здравейте, преди няколко дена купих един боксьор, който е доста поддържан за годините си, но има един странен проблем, а аз не съм запознат с боксерите. Като за начало купих свещи на Денсо каквито бяха препоръчани тук от няколко човека и колата заработи по-добре. Но пак има проблем с паленето, особено сутрин като е студена. Като е позагряла пали малко по-лесно. При първи сутрешен старт върти по 10тина секунди, като може и да не залали. Въртя втори път и започва да реди цилиндрите и да се мъчи да работи. След 10-15 секунди започва да работи по-нормално, а след това си работи супер. На загряло колата няма проблеми с изключение, че като я форсираш леко оборотите й падат на ~700 да кажем и после се закрепват на 900. Погледнах я на диагностика и дава, че има записана грешка на датчика за температура на въздуха, но пък мери вярно мисля или една идея показва, че е 5-7 градуса по-топло. Човека ми каза, че е с помпа на Ланчия Капа 2.0, но не виждам това да е проблем.
Горивен регулатор!?
__________________
155 2.0 +белия голф +Киви-то...
mimouzunov is online now   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 18:55   #3
ScuderiaItalia
Мечтае за напомпана печка
 
ScuderiaItalia's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 290
Default

Как мога да го проверя какво налягане прави? Няма пъпка за мерене с манометър до колкото видях.
__________________
Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer
ScuderiaItalia is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 22:26   #4
mimouzunov
+-
 
mimouzunov's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: гр. София
Age: 36
Posts: 2,273
Default

Quote:
Originally Posted by ScuderiaItalia View Post
Как мога да го проверя какво налягане прави? Няма пъпка за мерене с манометър до колкото видях.
Честно казано на този двигател несъм запознат с разположението на горивните компоненти... Симптомите обаче са като да не държи налягане, това обяснява и трудното палене и сработването на цилиндри един след друг и тн...
__________________
155 2.0 +белия голф +Киви-то...
mimouzunov is online now   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 23:33   #5
bobi1997
scarico diretto
 
bobi1997's Avatar
 
Join Date: Jan 2016
Location: София
Age: 21
Posts: 357
Default

Дефект в датчика за температурата на антифриза, който обаче отговаря за инжекциона също може да дава подобни ефекти. Намира се на десния всмукател в задната част.
__________________
Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer
Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex
bobi1997 is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2018, 13:28   #6
mordohy
чичка с очила и шкембенце
Член на клуба
 
mordohy's Avatar
 
Join Date: May 2008
Location: Кюстендил Перник.
Age: 55
Posts: 6,829
Default

Аз бих започнал с мерене на компресията, защото може да е изпърдял мотора. Ако компресията е под 10 атм е за лоботомия. За това първо хеви-метъла, а после софтуера.
Ако има компресия, то първите заподозряни са налягането на бензина и дюзите. Аз до сега развален датчик за температурата на водата не съм виждал, но с датчика за температурата на въздуха съм брал ядове. На замерване всичко е нормално, но симптомите бяха същите. Просто го изключих известно време.
Ако е двигателя, спокойно можеш да го смениш. Ще ти излезе по-евтино, отколкото да го ремонтираш.
Но първо си виж компресията!!!
Успех!
__________________
На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР. Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
mordohy is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2018, 18:14   #7
ScuderiaItalia
Мечтае за напомпана печка
 
ScuderiaItalia's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 290
Default

Ще погледна как стоят нещата с бензина, защото най-съмнителен ми е той. Колата в България е карана само от един собственик, който си е вършил насам натам работа и не е някакъв пилот и я е карал само със Селения Голд от както я е купил. Ще намеря начин първо да проверя налягането на бензина, защото ме съмнява, че от там идва проблема, а ако се окаже както трябва ще видим.
__________________
Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer
ScuderiaItalia is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2018, 18:19   #8
mordohy
чичка с очила и шкембенце
Член на клуба
 
mordohy's Avatar
 
Join Date: May 2008
Location: Кюстендил Перник.
Age: 55
Posts: 6,829
Default

Quote:
Originally Posted by ScuderiaItalia View Post
Ще погледна как стоят нещата с бензина, защото най-съмнителен ми е той. Колата в България е карана само от един собственик, който си е вършил насам натам работа и не е някакъв пилот и я е карал само със Селения Голд от както я е купил. Ще намеря начин първо да проверя налягането на бензина, защото ме съмнява, че от там идва проблема, а ако се окаже както трябва ще видим.
Ами на тия вашите рейки май имаше един щуцер с игла. Иначе на 33-ките се вади маркучето и там се слага тройник с манометър.
__________________
На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР. Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
mordohy is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2018, 11:29   #9
ivan dimitrov
светлозелен(ама не много)
 
ivan dimitrov's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Варна
Posts: 2,277
Default

Може да се окаже че има значение каква е помпата. Изглежда някой помпи нямат възвратен клапан а други имат. 10 секунди обаче ми се виждат много, изправна помпа да не успява да "вдигне налягане". Има и един друг момент - помпата се свързва с "кошницата" с едно маркуче
което се явява най удобното място да се върже манометър.
И което ако изпуска е все едно помпата има или не клапан.
И аз обаче си мисля, че накрая ще се наложи да мерите компресия.
__________________
Арфа Ромео 146 1.6 боксер
ivan dimitrov is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2018, 16:27   #10
ScuderiaItalia
Мечтае за напомпана печка
 
ScuderiaItalia's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 290
Default

Премерих налягането преди клапаните дето започват директно от помпата и изкара 3 бара, което ми се стори малко. Отворих помпата и се оказа, че явно тази от Ланчията е по-дълга или не знам какво, но беше почти подпряла в кошницата долу и явно не можеше да смуче, както трябва. Надигнах я с 3-4мм и като премерих налягането по същия начин изкара 5 бара. Вече колата не пали цилиндър по цилиндър, като преди.
__________________
Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer
ScuderiaItalia is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2018, 20:52   #11
mordohy
чичка с очила и шкембенце
Член на клуба
 
mordohy's Avatar
 
Join Date: May 2008
Location: Кюстендил Перник.
Age: 55
Posts: 6,829
Default

Quote:
Originally Posted by ScuderiaItalia View Post
Премерих налягането преди клапаните дето започват директно от помпата и изкара 3 бара, което ми се стори малко. Отворих помпата и се оказа, че явно тази от Ланчията е по-дълга или не знам какво, но беше почти подпряла в кошницата долу и явно не можеше да смуче, както трябва. Надигнах я с 3-4мм и като премерих налягането по същия начин изкара 5 бара. Вече колата не пали цилиндър по цилиндър, като преди.
Е поне се оказа по-малкия дявол.
И ти благодаря колега, че си затвори подобаващо темата!
__________________
На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР. Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
mordohy is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2018, 22:35   #12
ivan dimitrov
светлозелен(ама не много)
 
ivan dimitrov's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Варна
Posts: 2,277
Default

Това е налягането поддържано от байпас клапанът на помпата, надявам се. Тоест - мерили сте като сте запушили с манометъра изходът на помпата. Оригиналната я дават 4 бара - 120 л/ч.
__________________
Арфа Ромео 146 1.6 боксер
ivan dimitrov is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2018, 01:55   #13
ScuderiaItalia
Мечтае за напомпана печка
 
ScuderiaItalia's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 290
Default

Запуших маркуча отпред в коша, който идва от резервоара. Тоест исках да видя какво налягане прави тази помпа, а бях видял, че оригиналната е на 4 бара, затова като видях, че прави 3 реших, че й има нещо.
__________________
Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer
ScuderiaItalia is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2018, 16:19   #14
ivan dimitrov
светлозелен(ама не много)
 
ivan dimitrov's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Варна
Posts: 2,277
Default

В случаят измерването е дало резултат, но имайте предвид за в бъдеще, че така не мерите налягането в системата. Ако бяхте карък като мен, щеше да се окаже че регулатъорът не е наред, а с тая постановка не би се хванал проблемът. Правилно е да се ползва тройник. Но пък - да, така е по бързо а и е по вероятно да си замине помпа, а не регулатор. Но... да си кажа аз....
__________________
Арфа Ромео 146 1.6 боксер
ivan dimitrov is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2018, 19:42   #15
ScuderiaItalia
Мечтае за напомпана печка
 
ScuderiaItalia's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 290
Default

Напълно те разбирам, проблемен се оказа и бензиновия регулатор. Държи налягане, но не това, което трябва. Аз премерих налягането директно от помпата, защото съмненията ми бяха най вече в нея, а след това като я оправих на студено пак въртеше доста и започнах да се съмнявам в регулатора, защото от време на време погръмва на бедна смес при паркиране. Та проблема беше и в помпата, че не дърпаше толкова бензин колкото трябва и в регулатора, че не държеше налягане. Дано темата бъде полезна на някой друг с такъв проблем. Сега ще сложа един регулатор, който не е от кола колкото да не ми прави ядове, а има ли от къде да купя регулатор точно за тази кола.. Как сте си решили проблемите при съсипан регулатор. Втора употреба не искам да купувам, защото е в незнайно състояние и може утре да даде фира.
__________________
Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer
ScuderiaItalia is offline   Reply With Quote
Reply
Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Алфа Ромео 145/6 « Previous Thread | Next Thread »
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 17:17.


vBulletin - Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.