Форуми - Начална страница Клуб Алфа Ромео България - Сайт
Register FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Алфа Ромео 159/Brera/Spider(946)
Алфа Ромео 159/Brera/Spider(946) Въпроси и отговори, свързани с поддръжката. Съвети при покупка.

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-12-2017, 19:15   #1
Grishata
Запален алфист
 
Grishata's Avatar
 
Join Date: Aug 2017
Posts: 168
Default Retrofitting Connect NAV / навигация за 159

Привет колеги,

Дълго време търсих начини дали е възможно, дали някой го е правил, какво трябва да се намери допълнително и така нататък , за да се сложи оригиналната навигация на 159 и за съжаление намирането на тази информация отне страшно много време и не беше събрана на едно място... да не говорим , че 90 % от информацията казваше че няма как да се направи.
Затова си мисля, че ще е полезно за някой, който тепърва обмисля дали да си слага навигация или не, да има цялата информация на куп със снимки на процеса За повечете от колегите тук това няма да е нищо ново и сложно, но за начинаещите като мен , може да спести доста време и усилия 




На първо място трябва да си прецените дали искате оригиналната навигация или предпочитате афтърмаркет. Това , че оригиналната е втора ръка в никакъв случай няма да го направи по-евтин проект от това да сложите нов афтърмаркет примерно.. на мен ми излезе около 600 лв всичко .. Лично моето мнение е , че оригиналното си изглежда красиво и си пасва на мястото , докато афтърмаркетите изглеждат странно и не на място (отново това е мое мнение и предполагам може не всички колеги да са съгласни с това ) . Също така с оригиналната навигация изписва и насоките на малкия екран на километража , което е много удобно. Голям минус обаче е , че за мен навигацийката си е морално остаряла , няма тъч скрийн , а въртиш копчето за да напишеш адреса и отнема малко време...
Сами трябва да си прецените дали си струва инвестицията или не - според мен изглежда много по-готино от радиото




списък с неща които ви трябват :

1) очевидно навигацията - намира се трудно , не са често срещани, в никакъв случай не купувайте от иБей - там цените са скандално абсурдни, при нас изскачат от време на време за към 200 лв

2) код - ако успеете да намерите навигация с 4 цифрения код, ще е чудесно , отново е много рядко.. другата опция е да ви я разкодират - при навигацията е доста по-сложно от радиото , и няма как да намерите кода без професионална намеса .
Опциите са -
1.ако знаете номера на рамата на колата заедно а навигацията отивате в ауто италия и за 150 лв ви дават кода..
2. аз на моята навигация не знаех номера на рамата и съвсем на късмет намерих един човек в Пловдив до Сточна гара, който се занимава с това - разблокира ми я за 100 лв - не бих казал , че съм страшно доволен от услугата му - опита се да ми върне навигацията със счупено копче , но съм длъжен да призная , че си разбира от работата човека - в ауто италия ми обясняваха , че е абсолютно невъзможно и да съм се бил отказвал.

3) конзола - отвора в конзолата, където е радиото е по-малък от този за навигация, затова ще трябва да намерите и нова конзола с панелите

4) гпс антена - за да работи навигацията трябва да смените обикновената антена за радио с такава .... това беше доста трудно да се направи - първо , че така и никой не ми продаде кабеляците и се наложи сам да си направя кабелите , а и второ (което обясни първото) работата по сменянето на кабела е страшно много

Моят съвет е да започнете с работата чак след като намерите всичко.. аз ги правих едно по-едно и се проточи много време...

След като сме намерили всичко:


1) махаме радиото и конзолата

тук благодарности на b_angelov за темата :
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=77687

За да се махне махна радиото , изкривявате шпилка (примерно) М3 мисля , че беше тази 2бр. вкарвате в дупките на радиото , натискате навън и дърпате към себе си.








откопчаваме буксите и продължаваме нататък



махаме въздуховодите - изкривяваме парче метал / шпилка във форма на кука, вкарваме във въздуховода , закачете нещо и дърпате - излиза сравнително лесно


следва парчето от конзолата под скоростния лост - откопчавате маншона, сваляте го надолу , след което хващате панела и дърпате нагоре . Той се държи на щипки, така че няма какво да се счупи. Трябва да сте внимателни само с кабелите - отдолу са буксите за аварийките и другия бутон - трябва да ги откопчаете и тях.




След като и това е махнатo имаме достъп до 6-те видии за махане на централната конзола





Внимавайте като ги махате да не паднат, защото започва голяма разправия след това с търсенето им 

След като са махнати 6-те видии , дърпате конзолата навън – може да се наложи да използвате малко сила – държи се на щипки . Отново , внимвайте защото отзад са закачени буксите за ключа , старт бутона и климатика. След като излезе конзолата от гнездото, трябва да откачите и буксите.



Окабеляването при 159ките с радио е различно от тези за нави и трябва да преправяте кабелите... тук бях се затлачил много и не намирах решение – огромни благодарности на Галински (Galin69)
Трябва да махнете кабела за захранване от евробуксата (при мен беше бял) и да го преместите на пинчето , което е под масата (черен кабел при мен), а на старото място трябва да вземете кабел от старт бутона – аз взех от кафявия –трябва да проверите с мултицет да е кабел, по който няма ток , когато ключа не е в таблото и да има , когато ключът е вкаран.





https://www.youtube.com/watch?v=1pABw_lZ15U

след като сме оправили кабелите , можем да махнем компонените от старата конзола и да ги сложим на новата (държат се на болтчета , ще ги видите лесно) след което да сглобим обратно новата конзола с по-голямата дупка по същите стъпки както сме разглобили старата – за „инстрименти“ на навигацията използвах метода с шпилките М4 на b_angelov ( http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=77687)





https://www.youtube.com/watch?v=yHKpPs7fV8Q

Освен конзолите, аз смених и панелчетата, над жабката и на корите на вратите
За тези на таблото , трябва да махнете болтчето отстрани и тогава дърпате, а тези на корите – трябва да махнете цялата кора.





Воланът е повече играчка, но мисля , че открих сравнително лесен начин за махането на еирбега
Ключът трябва да е на таблото, за да остане отключен волана
Преди разглабянето му махаме „-“ на акумулатора – иначе излиза грешка на еирбега.
Махаме 4 болтчета на кората долу под волана, махаме самата кора и буксата с кабела от долу
Извъртаме волана на 90 градуса – показва се дупката зад волана – има 2 такива – другата е на противоположната страна , след което вкарваме една плоска отверка – колкото може по-широка , до край. Използвам втора отверка като лост и извивам първата – еирбега изскача.
Правим същото нещо и на противоположната страна
https://www.youtube.com/watch?v=ynxdKCMeWMs

след като изскочи възглавницата, трябва да се откачат двете букси отзад . Самия панел се държи с 2 видии отзад зад волана – след като е махната възглавницата можете с една кръстата отвертка да махнете и тези 2 видии , след което панелът си излиза.






Остава най-сложното и неприятно нещо... да се смени антената , а с нея и кабелите към навигацията....
Антената се намери доста бързо , но желаещи да махат кабеляците 0 вече и аз разбрах защо ..
Кабела си го направих сам , като момчето от което купих антената ми отряза буксите на оригиналния кабел – това ми свърши много добра работа, та самото снаждане на буксите с нов кабел не беше толкова сложно.
Трябва да махате доста кори , които се държат на видии и пластмасови щипки, които се чупят доста лесно... за съжаление по време на процеса , който отне може би към 3-4 часа бях се поизнервил и доста споменавах майката италианска , та не направих много снимки..
Като начало махате малкото парче кора на тавана откъм багажника – той се държи само на щипки, та трябва да сте внимателни. Отдолу ще видите тапички 4 май бяха и 2 видии , с които е закачена кората на тавана – махате ги тях , това ще ви даде пространство да определите откъде минава кабела – при мен както и в e-learning-a е описано, минава от страната на пасажерското място по колоната и се включва долу към страницата на скоростния лост .
За целта, трябва да се махне пасажерската седалка и задната ... това бяха много нерви тук :Д Имайте предвид , че моята е комби, и тук е малко по-сложно... на седана би трябвало да е по-лесно.
Пасажерската седалка се маха доста лесно – дърпате я напред, отзад се подават 2 болта – махате ги, накланяте седалката напред – и се освобождава и предната част . Последното нещо е да махнете буксата долу и колана – той се държи на един болт – след това си изваждате спокойно седалката.
Със задната седалка започва блъскането и ритането... първо се маха долната част – рязко трябва да дръпнете нагоре предната част, за да освободите 2 връзки отпред , след което да натискате по посока към багажника за да освободите 2 куки... звучи не толкова сложно но на практика е много изнервящо , защото не знаете с каква сила да натискате. Имаш чуството , че ще огънеш самата седалка.. но явно е здрава..
След като махнете това махате и облегалката – сваляте я да легне , има 4 болта отзад по средата . Махате ги тях и махате облегалката – отново е игра махането и слагането на свръзката в страните..
След като сте махнали седалките , махате и колоните и си прекарвате кабела по пътя на стария кабел.









Дотук окей , остава ъпдейтването на версията на навигацията и дисковете с картите . Тук отново благодарение на форума

http://clubalfaromeo.com/forum/showt...0%F6%E8%FF+159
http://clubalfaromeo.com/forum/showt...%E8%FF&page=10

ъпдейтването на фърмуера при мен се получи доста странно и не по описанието във файла...
след като вкарах диска и въведох кода 3 4 5 6 и бутона >> дисплея на навигацията се изключи и стоя така за дълго време , може би 20 тина минути.. чак се бях притеснил , че нещо не е наред и по едно време сама се пусна със текста за ъпдейта..

И не на последно място - след като сложите навигацията, ECU то няма фа го разпознава и ще започне да ви мига километража - това се оправя с proxy alignment

за сега толкова, ако се сетя още неща ще допълвам текста 

ето и резултата :



.
Grishata is online now   Reply With Quote
Old 30-12-2017, 21:41   #2
Galin69
Младши алфист
 
Galin69's Avatar
 
Join Date: Sep 2017
Location: Плевен
Posts: 1
Default

Страхотно разработена тема, поздравления
Galin69 is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2017, 22:52   #3
bobi_kz
Запален алфист
 
bobi_kz's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Location: Казанлък/София
Age: 30
Posts: 859
Default

Браво колега, поздравления за труда и че ни се отказал. И аз се мъча с 1 blue & me модул но окабеляването ме спря и чакам помощ
__________________
-------------------------------
ALFA ROMEO 146 1.8 Twin Spark with head from QV - EX
ALFA ROMEO 159 1.9 JTDm 16V , 150+++
bobi_kz is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2018, 15:08   #4
136
Старши алфист
 
136's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 793
Default

Супер тема!
__________________
CUORE SPORTIVO 164 +,156 2.4 +++, 159 TI +++
Fiat Uno Fire,Fiat Tipo Gran Turismo,Fiat Bravo, Fiat Grande Punto, Fiat 1500 Lunga,Fiat 850
136 is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2018, 16:41   #5
Grishata
Запален алфист
 
Grishata's Avatar
 
Join Date: Aug 2017
Posts: 168
Default

Благодаря колеги, радвам се , че ви харесва. Ако някой се захване с проекта и има въпроси , може винаги да пита

Sent from my EVA-L19 using Tapatalk
Grishata is online now   Reply With Quote
Old 02-01-2018, 09:28   #6
mirchozo
гинеколог любител
 
mirchozo's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Location: Добрич
Age: 36
Posts: 2,960
Default

Браво за темата, със сигурност ще е полезна за доста колеги. Вярно е че самата навигация е доста мудна докато подкараш желания маршрут, но после си показва доста коректно, дори вади стрелки на малкия дисплей, отделно си върви музичката като фон докато не се размрънка булката вътре
, общо взето си е приятна екстра. При мен я вадих навремето за да подкарам бас-касата в багажника(щото Босето ми е слабичко), та комбинирах въпросното вадене заедно с почистване на лазерната глава (иначе казано четеца на дискове), защото насичаше понякога и дори неискаше да чете нави-дисковете. След интервенцията всичко е ОК. Та ако имаш проблем с подобни неща, вероятно е зацапана. Памуче за уши и спирт вършат чудна работа.
__________________
Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
mirchozo is online now   Reply With Quote
Old 02-01-2018, 18:21   #7
yanislavv50
Алфист
 
Join Date: Dec 2014
Location: България
Posts: 126
Default

Поздравления колега! Трябва и аз да напиша тема с проектите по моята 9ка. Цялата е разглобена и брутално шумоизолирана. Вече е и с OM андроид навигация. Ефекта е брутален!
Attached Thumbnails
BB7CE598-2506-49B3-B873-CECF095E71A2.jpg  
yanislavv50 is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2018, 20:27   #8
vernibgs
Запален алфист
 
Join Date: Jul 2011
Location: Бургас
Posts: 138
Default

Quote:
Originally Posted by yanislavv50 View Post
Поздравления колега! Трябва и аз да напиша тема с проектите по моята 9ка. Цялата е разглобена и брутално шумоизолирана. Вече е и с OM андроид навигация. Ефекта е брутален!
Колега с оригинална навигация ли беше преди това ? И тази навигация бива ли е?Аз се чудя да сменя оригиналната с такава с андроид...
vernibgs is online now   Reply With Quote
Old 05-01-2018, 01:33   #9
yanislavv50
Алфист
 
Join Date: Dec 2014
Location: България
Posts: 126
Default

Ако си с навигация е много по-сложно. Тази е заместваща оригиналното радио. Т.е. отвора в таблото е различен. Свири по-хубаво от фабричното радио, изглежда супер и е много функционална.
yanislavv50 is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2018, 09:46   #10
valery_
започва да се пристрастява
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 78
Default

Quote:
Originally Posted by yanislavv50 View Post
Ако си с навигация е много по-сложно. Тази е заместваща оригиналното радио. Т.е. отвора в таблото е различен. Свири по-хубаво от фабричното радио, изглежда супер и е много функционална.
Колега, пусни линк от къде си я купил и снимки!
Има ли някакви проблеми?
valery_ is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2018, 11:41   #11
Grishata
Запален алфист
 
Grishata's Avatar
 
Join Date: Aug 2017
Posts: 168
Default

https://www.olx.bg/ad/dvoen-din-za-a...9-ID7gTib.html

За колегите, които търсят нави..

Не знам дали е запазено, но за 170 аз бих се пуснал

Sent from my EVA-L19 using Tapatalk
Grishata is online now   Reply With Quote
Old 31-01-2018, 13:37   #12
МИТАКА1654
Запален алфист
 
Join Date: Sep 2011
Location: Долна Митрополия
Age: 43
Posts: 259
Default

Тази става само за колите преди фейса
__________________
alfa 159 1,8 mpi/lpg
МИТАКА1654 is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2018, 14:30   #13
Grishata
Запален алфист
 
Grishata's Avatar
 
Join Date: Aug 2017
Posts: 168
Default

Quote:
Originally Posted by МИТАКА1654 View Post
Тази става само за колите преди фейса
Как така По какво се отличават моделите? Бутоните май са същите

Sent from my EVA-L19 using Tapatalk
Grishata is online now   Reply With Quote
Old 31-01-2018, 14:57   #14
МИТАКА1654
Запален алфист
 
Join Date: Sep 2011
Location: Долна Митрополия
Age: 43
Posts: 259
Default

На фейса навито е 1дин
__________________
alfa 159 1,8 mpi/lpg
МИТАКА1654 is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2018, 15:59   #15
Grishata
Запален алфист
 
Grishata's Avatar
 
Join Date: Aug 2017
Posts: 168
Default

Ясно Аз на моята сложих май такова, пък моята е 2008 Естествено сменях панелите , но навито си работи супер

Sent from my EVA-L19 using Tapatalk
Grishata is online now   Reply With Quote
Reply
Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Алфа Ромео 159/Brera/Spider(946) « Previous Thread | Next Thread »
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 15:31.


vBulletin - Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.