Форуми - Начална страница Клуб Алфа Ромео България - Сайт
Register FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Алфа Ромео 156/147/GT
Алфа Ромео 156/147/GT Въпроси и отговори, свързани с поддръжката. Съвети при покупка.

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-12-2017, 20:50   #1
C-e-c-o
Младши алфист
 
C-e-c-o's Avatar
 
Join Date: Dec 2017
Location: София
Posts: 13
Default "Проект" Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 140 2003 - въпроси

Здравейте,

сравнително млад шофьор съм (година и половина +/- с навъртяни 5-6 хиляди), до сега търкалях все стари и слаби коли. Въпросната Алфа е първия ми личен автомобил и много ми допада като управление, динамика и дизайн. За мен няма конкуренция в този клас (че и клас отгоре ).

Колата (Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 140 2003) е внос от Швейцария и я закупих за 600лв. от там, но с докарване, мито, еко таски, КАТ, каско, застраховки, винетки ми стъпи на 2000лв. което не е нищо за този автомобил. Първоначалното обслужване беше около 400лв. (гуми, масло, филтри, накладки и ремък) при сервиз на роднина.

Имам мерак да и направя няколко подобрения лятото и ще се радвам да чуя алтернативни мнения по-въпроса (кое, как, кога и защо).

За сега плана е:
  • Термостат от рено 5
Колата от както съм я взел (1-2 месеца) не вдига повече от 70 градуса, без значение дали качвам планина, дали съм на магистрала с 140 или съм в задръстване от 2 часа. До колкото видях читав такъв е 150-60лв. а много хора слагат такъв от рено 5, които ще излезне поне 10 пъти по-евтино. Ще има ли проблем да се кара до лятото така?
  • Затапване на EGR / премахване на катализатор
До колкото разбрах след въпросните манипулации колата става по-отзивчива в ниските обороти, което в момента ми е "проблем". Да речем, че се движа на 2ра и трябва бързо да се измъкна, дори и да настъпя педала до метала, все едно не съм подал газ и имам "отговор" след 3-4 секунди и чак тогава почва да набира по-рязко. Дали е защото съм свикнал на бензинови асматици и не мога да свикна на "турбо лага" или нещо не е наред, не знам.
  • Remap
Чипосване до около 170 коня, но ме притеснява живота на "консумативите" - турбина, съединител и маховик. В момента са в отлично здраве и най-вероятно предишния собственик е сменял наскоро съединител, понеже отделя доста ниско и през целия ход на педала до горе.

Питането ми е, при хардуерно премахване на EGR/катализатор дали ще се наложи и софтуерно такова ? Има ли други плюсове и минуси ? Като цяло чипа до колко може да скъси живота на турбина, съединителя или маховика? За други идеи, съвети, критики и прочие - не се срамувайте.

.
C-e-c-o is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2017, 21:15   #2
eproHD
JACK DANIEL'S-SING.BARREL
 
eproHD's Avatar
 
Join Date: Aug 2014
Location: PP
Posts: 1,464
Default

Абе карай си каляската и не се занимавай с глупости,имаш нямаш 2-3 години за това
__________________
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR DIESEL 5W40
Fuori servizio!!!
eproHD is online now   Reply With Quote
Old 04-12-2017, 21:32   #3
sollider
Запален алфист
 
sollider's Avatar
 
Join Date: Mar 2016
Location: Русе
Posts: 315
Default

Определено не са глупости, особено ако авторът смята да изкара повече години с този автомобил. Само няколко думи по частта с температурата - чертата, която най-вероятно гледаш, е 80 градуса, не 70. Второ, провери дали маркучът на големия кръг почва да се стопля преди колата да достигне нормална работна температура. Ако не - значи няма смисъл да сменяш термостат. Тези двигатели загряват доста бавно и трудно, особено през зимата, а ако пуснеш и парното - купонът е пълен.
__________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)
sollider is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2017, 22:17   #4
C-e-c-o
Младши алфист
 
C-e-c-o's Avatar
 
Join Date: Dec 2017
Location: София
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by sollider View Post
Определено не са глупости, особено ако авторът смята да изкара повече години с този автомобил. Само няколко думи по частта с температурата - чертата, която най-вероятно гледаш, е 80 градуса, не 70. Второ, провери дали маркучът на големия кръг почва да се стопля преди колата да достигне нормална работна температура. Ако не - значи няма смисъл да сменяш термостат. Тези двигатели загряват доста бавно и трудно, особено през зимата, а ако пуснеш и парното - купонът е пълен.


Стига до това положение максимум. Ще може ли снимка за кой маркуч става на въпрос?
C-e-c-o is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2017, 09:04   #5
sollider
Запален алфист
 
sollider's Avatar
 
Join Date: Mar 2016
Location: Русе
Posts: 315
Default

Ето този е при мен. Би трябвало и на 140 к.с. да е същия. Ако снимката не те ориентира - оглеждай се за маркуча, който влиза в термостата и радиатора.

А относно чертата - да, там са 80 градуса.
__________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)
sollider is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2017, 09:47   #6
Classicalfamaniac
Старши алфист
 
Classicalfamaniac's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Location: София
Posts: 742
Default

Точно така, мършава 156ца за 600лв не заслужава 60лв за термостат, удри тая мачка, направи я ТНТМ.
От Москвич 412 с горен термостат, също става, като на Реното е!
А сега сериозно, преди да осакатиш колата, провери дали уреда показва коректно.
Наскоро имаше случай да показва 70 градуса на таблото, а реално да е почти 90.
__________________
1990 164 V6 Aut.| 1996 164 Super T.S | 2003 166 FL 20V Distinctive DSP & Webasto | EX 2003 166 JTD 150 Progression #тъженсом
Classicalfamaniac is online now   Reply With Quote
Old 06-12-2017, 11:07   #7
che_
започва да се пристрастява
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 75
Default

Държи ли я тая температура или вдига до тая черта и като караш по-бавно(или по енеркция) пада?
При мен след смяната на термостата с от Рено 5 закова пак на тази черта, а преди това не отлепяще въобще. Вързах ФЕС-а и показа, че държи точно 86' на колкото отваря термостата от реното. Така че преди да сменяш термостат виж колко е реалната температура. Аз работя срещу фиат/алфа, така че ако имаш път на сам, звънни ми(0885 527 82. Кабела и лаптоп-а са винаги с мен и ще го закачим да видиш колко е реалната.

За вървенето - мойта е 115 и нямам проблем с силата особено на 2-ра.
che_ is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2017, 10:38   #8
TheTorpedo
започва да се пристрастява
 
TheTorpedo's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Location: София/жк Младост
Posts: 71
Default

Ако затапиш ЕГР задължително го изолираш и софтуерно, защото дава грешка. Катализатора няма проблем да го махнеш изцяло, софтуерна намеса не е нужна. За термостата за рено ще се направя, че не съм го прочел, защото не съм фен на тези "побългарени интервенции".
Ако чипосаш до около 170 коня не вярвам да имаш драми с турбото, съединителя и маховика, така че давай смело. Мога да ти препоръчам читав мапер на лично съобщение, ако имаш интерес.
__________________
Alfa Romeo 147 Q2 1.9 JTDm 16V 273whp
TheTorpedo is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2017, 11:18   #9
dansguardian
Болен алфист
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 1,298
Default

Горещо препоръчвам термостат от Рено 5, втора зима съм така и няма грижи, а даже и през лятото. А най-хубавото е, че когато сдаде багажа, смяната му става за 10 минути. Колкото до чипването, трябва да смениш турбо маркучите с алуминиеви тръби и силиконови колена.
__________________
Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.
dansguardian is online now   Reply With Quote
Old 11-12-2017, 11:22   #10
TheTorpedo
започва да се пристрастява
 
TheTorpedo's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Location: София/жк Младост
Posts: 71
Default

Quote:
Originally Posted by dansguardian View Post
Горещо препоръчвам термостат от Рено 5, втора зима съм така и няма грижи, а даже и през лятото. А най-хубавото е, че когато сдаде багажа, смяната му става за 10 минути. Колкото до чипването, трябва да смениш турбо маркучите с алуминиеви тръби и силиконови колена.
*Препоръчително, но не задължително за силиконовите маркучи и алуминия.
__________________
Alfa Romeo 147 Q2 1.9 JTDm 16V 273whp
TheTorpedo is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2017, 17:13   #11
C-e-c-o
Младши алфист
 
C-e-c-o's Avatar
 
Join Date: Dec 2017
Location: София
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by TheTorpedo View Post
Ако затапиш ЕГР задължително го изолираш и софтуерно, защото дава грешка. Катализатора няма проблем да го махнеш изцяло, софтуерна намеса не е нужна.
До колкото разбрах след въпросните манипулации колата става по-отзивчива в ниските обороти, което в момента ми е "проблем". Да речем, че се движа на 2ра и трябва бързо да се измъкна, дори и да настъпя педала до метала, все едно не съм подал газ и имам "отговор" след 3-4 секунди и чак тогава почва да набира по-рязко. Дали е защото съм свикнал на бензинови асматици и не мога да свикна на "турбо лага" или нещо не е наред, не знам.
C-e-c-o is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2017, 18:29   #12
che_
започва да се пристрастява
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 75
Default

Или наистина имаш проблем с ЕРГ-то или не си свикнал как се кара нафотвата печка. Ако настъпиш до метала на много ниски обороти няма как тръгне веднага, даже по-лошо ако е до метала. На колко оборота го правиш това "настъпване"?
che_ is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2017, 19:55   #13
dansguardian
Болен алфист
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 1,298
Default

Quote:
Originally Posted by C-e-c-o View Post
До колкото разбрах след въпросните манипулации колата става по-отзивчива в ниските обороти, което в момента ми е "проблем". Да речем, че се движа на 2ра и трябва бързо да се измъкна, дори и да настъпя педала до метала, все едно не съм подал газ и имам "отговор" след 3-4 секунди и чак тогава почва да набира по-рязко. Дали е защото съм свикнал на бензинови асматици и не мога да свикна на "турбо лага" или нещо не е наред, не знам.
Педала до метала при ниски обороти съсипва демпферния маховик. А той е скъпичък.
__________________
Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.
dansguardian is online now   Reply With Quote
Old 11-12-2017, 23:45   #14
C-e-c-o
Младши алфист
 
C-e-c-o's Avatar
 
Join Date: Dec 2017
Location: София
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by dansguardian View Post
Педала до метала при ниски обороти съсипва демпферния маховик. А той е скъпичък.
Да, наясно съм, затова и го споменах в оригиналния пост.

"За маховика до колкото знам, не е оферта да се прави експеримента "педала до метала" в ниските обороти, защото се стресира.

За съединителя не трябва да го задържам много време на полу-съединител, не трябва да го оставям да "пробуксува"..

За турбината след много даване на газ колата трябва да работи поне 1 минута на празен ход за да се охлади.
(ако имате други идеи как да ги запазя - споделяйте смело)."

Quote:
Originally Posted by che_ View Post
Или наистина имаш проблем с ЕРГ-то или не си свикнал как се кара нафотвата печка. Ако настъпиш до метала на много ниски обороти няма как тръгне веднага, даже по-лошо ако е до метала. На колко оборота го правиш това "настъпване"?
Утре ще проверя!
C-e-c-o is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2017, 08:36   #15
ScuderiaItalia
Мечтае за напомпана печка
 
ScuderiaItalia's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 229
Default

Имаш нещо нередовно по колата, на 2ра като карам и като й подам газ дори не до долу, колата се изстрелва.
__________________
Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD tuned by SprintAuto Service
Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
ScuderiaItalia is online now   Reply With Quote
Reply
Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Алфа Ромео 156/147/GT « Previous Thread | Next Thread »
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 17:53.


vBulletin - Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.