Форуми - Начална страница Клуб Алфа Ромео България - Сайт
Register FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Алфа Ромео 155
Алфа Ромео 155 Въпроси и отговори, свързани с поддръжката. Съвети при покупка.

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-11-2017, 10:56   #46
gaiska
Запален алфист
 
Join Date: Aug 2005
Location: Plovdiv
Posts: 297
Default

Уреда ми е калибриране, но въпроса ми е дали тези 400 ома са толкова голямо отклонение, та да сменям датчика.
__________________
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1994
gaiska is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2017, 12:54   #47
ecotronic
Алфист идеалист
 
ecotronic's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Location: София
Posts: 12,311
Default

Нямам каталожни данни за моя датчик, но стойностите, които съм мерил са:

2,18 килоОма при 26 гр.

234 Ома при 90 гр.

Това прави 30,4 Ома/градус.

Т.е - 400 Ома съответстват на 13,2 гр. разлика.

Не е малко, но не е и много.

Накратко - ако си сигурен в каталожните данни и в измерването, няма да е излишно да смениш датчика.
__________________
166 2.0 T.S. "Progression"
ecotronic is online now   Reply With Quote
Old 13-11-2017, 14:21   #48
gaiska
Запален алфист
 
Join Date: Aug 2005
Location: Plovdiv
Posts: 297
Default

Незнам дали са фатални тези 400 ома, но не пречи да го сменя този датчик. Иначе тези 2,5 килоома при 20 градуса съм ги взел от пдф ръководството.
__________________
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1994
gaiska is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2017, 14:32   #49
ecotronic
Алфист идеалист
 
ecotronic's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Location: София
Posts: 12,311
Default

Температурата с какво си я мерил?
Направи още едно измерване при друга температура за да хванеш наклона на характеристиката. Тя е общо взето линейна. Така ще можеш да сметнеш съпротивлението, което следва да измериш в магазина при съответната температура.
__________________
166 2.0 T.S. "Progression"
ecotronic is online now   Reply With Quote
Old 13-11-2017, 23:46   #50
gaiska
Запален алфист
 
Join Date: Aug 2005
Location: Plovdiv
Posts: 297
Default

То в магазина съпротивлението ще е близко до това при 20 градуса.
__________________
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1994
gaiska is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2017, 12:55   #51
Classicalfamaniac
Старши алфист
 
Classicalfamaniac's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Location: София
Posts: 742
Default

Не вярвам да е заминал датчика.
Когато замине обикновено на диагностика се вижда -30 градуса, колата както си стои загряла на място, се форсира до 3000об (!)
Ако има чек, светва, и записва грешка 1214 ECT sensor.
Два пъти ми е заминавал, и двата пъти тези симптопи.
Eдиния път беше чисто нов БОШ на една година.
Сложих втора употреба, вече трета година е без проблем.
__________________
1990 164 V6 Aut.| 1996 164 Super T.S | 2003 166 FL 20V Distinctive DSP & Webasto | EX 2003 166 JTD 150 Progression #тъженсом
Classicalfamaniac is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2017, 22:31   #52
gaiska
Запален алфист
 
Join Date: Aug 2005
Location: Plovdiv
Posts: 297
Default

Аз нямам чек и незнам дали някъде се записват грешки. Иначе не се форсира колата, но незнам дали това е само симптома, който показва, че датчика е заминал.
__________________
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1994
gaiska is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2017, 02:08   #53
Бобби
БКАР
 
Бобби's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: София
Age: 49
Posts: 2,886
Default

Температурният датчик може да ти качи само малко разхода на бензин и толкова......не влияе на форсирането....ако искаш го смени....някъде към 12 лева е....не повече....не знам, какво толкова го умувате....
__________________
По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE
Бобби is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2017, 23:12   #54
gaiska
Запален алфист
 
Join Date: Aug 2005
Location: Plovdiv
Posts: 297
Default

Quote:
Originally Posted by Бобби View Post
Температурният датчик може да ти качи само малко разхода на бензин и толкова......не влияе на форсирането....ако искаш го смени....някъде към 12 лева е....не повече....не знам, какво толкова го умувате....
А, каква може да е причината за това трудно форсиране при студена кола?
__________________
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1994
gaiska is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2017, 01:44   #55
Бобби
БКАР
 
Бобби's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: София
Age: 49
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by gaiska View Post
А, каква може да е причината за това трудно форсиране при студена кола?
Аз не съм автомобилен механик....просто говоря като дългогодишен собственик на модела......козата си сака пръч, другото са само догадки...проба грешка и т.н....
Например моята когато е студена върви и дърпа по осезаемо в сравнение когато е загряла или дълго юркана....
__________________
По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE
Бобби is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2017, 08:02   #56
gaiska
Запален алфист
 
Join Date: Aug 2005
Location: Plovdiv
Posts: 297
Default

Ок, благодаря. Карам я така, докато може.
__________________
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1994
gaiska is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2017, 14:47   #57
mimouzunov
+-
 
mimouzunov's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: гр. София
Age: 36
Posts: 2,079
Default

Quote:
Originally Posted by gaiska View Post
Ок, благодаря. Карам я така, докато може.
Опиши добре проблема ( и кога се е появил) какво е сменено и тн...
__________________
155 2.0 8VTTS (217HP) +белия голф +Киви-то...
mimouzunov is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2017, 16:28   #58
gaiska
Запален алфист
 
Join Date: Aug 2005
Location: Plovdiv
Posts: 297
Default

Не мога да се сетя точно откога датира проблема и какъв беше точно в началото. Те бяха доста неща и сменяйки по нещо част от проблема изчезваше или се превръщаше в друг. Сега проблема се състои в по-продължителното въртене при палене, когато е по-топла колата и при трудното изфорсиране при студена. Досега за решаването на тези проблеми съм сменял дебитомер, дюзи, кабели, свещи, бобини, комутатори, като само кабелите и свещите бяха нови. Другите части са втора ръка от уж работещи коли.
__________________
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1994
gaiska is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2017, 23:50   #59
gaiska
Запален алфист
 
Join Date: Aug 2005
Location: Plovdiv
Posts: 297
Default

Чудя се, защо, като я паля сутрин пали веднага, а като я загася след каране и минат десетина 15 минути пали след по-продължително въртене. Като е студена при форсиране освен, че се форсира трудно, се чува едно пукане, но май че не е от колекторите а някъде вътре в двигателя. Все едно някаква детонация вътре. Обърне ли на газ всичко се оправя и все едно е друга кола. Не е от натичане на газ, проверявах. Мислех си за клапан и да изгаря част от сместта във всмукателните колектори, но правих глава преди година и половина. То и тогава не се оправи проблема де. Освен сега да имам проблеми с хлабината на някой клапан и да не затваря добре. Да натича бензин не ми се вярва, защото и сутринта нямаше да пали лесно. Другото, което не съм проверявал и незнам дали има връзка е датчика на коляновия вал. Не съм много сигурен за неговата роля в този проблем. Много неща нахвърлих и ако някой се сеща за причина, моля да пише.
__________________
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1994
gaiska is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2017, 08:58   #60
italfen
no petrol, no fun
 
italfen's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Location: Варна/София
Posts: 903
Default

Quote:
Originally Posted by gaiska View Post
Чудя се, защо, като я паля сутрин пали веднага, а като я загася след каране и минат десетина 15 минути пали след по-продължително въртене. Като е студена при форсиране освен, че се форсира трудно, се чува едно пукане, но май че не е от колекторите а някъде вътре в двигателя. Все едно някаква детонация вътре. Обърне ли на газ всичко се оправя и все едно е друга кола. Не е от натичане на газ, проверявах. Мислех си за клапан и да изгаря част от сместта във всмукателните колектори, но правих глава преди година и половина. То и тогава не се оправи проблема де. Освен сега да имам проблеми с хлабината на някой клапан и да не затваря добре. Да натича бензин не ми се вярва, защото и сутринта нямаше да пали лесно. Другото, което не съм проверявал и незнам дали има връзка е датчика на коляновия вал. Не съм много сигурен за неговата роля в този проблем. Много неща нахвърлих и ако някой се сеща за причина, моля да пише.
Отиди при колегата Роби, понеже имах абслолютно същият проблем и се оказа газов инжектор за смяна. Покарай 1 ден на бензин и пробвай на следващият ден да запалиш колата. Ако пали и върви добре на бензин - 100% проблема ти е от газовото!
__________________
Now: 147 1.6TS
Ex: GT V6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup...

.
italfen is offline   Reply With Quote
Reply
Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Алфа Ромео 155 « Previous Thread | Next Thread »
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 20:00.


vBulletin - Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.