Какво мислите за газ при дизел?
21 страница
http://www.gasitaly.com/GI%20CATALOGUE.pdf
Printable View
Какво мислите за газ при дизел?
21 страница
http://www.gasitaly.com/GI%20CATALOGUE.pdf
Аз лично мисля, че е тъпотия. И при бензина е компромис, но поне е финансово рентабилно.
Бях се засилил,но в градски условия няма ефект,та подкрепям мнението на acho_
Пай сее ...
Принципно е тъпотия, НО мисля италианците предлагаха такава версия на Ланчия делта 2 -новия модел.
ТА:
-когато се прави след излизане от завода е тъпотия;
-когато е проектирана и произведена от самият производител като дву-горивен модел на двигателя е разумно.
Аз така ги виждам нещата.
Доста мои познати след като станаха "редовни клиенти" на газаджиите с "притурени" впоследствие газови уредби сега се отказаха от тях и преминаха на дизелови автомобили или изобщо се отказаха от газа и останаха само на бензин.
Добре, как е точно замисълът? Първият такт е сгъстяване, следва детонация и тогава трябва да се блъска газ вместо останалата порция нафта. Аз така го виждам. Но как точно става?
Още преди 15 години в Гърция направих един трактор Форд на газ. Тракторът е маломощен, около 34-36 к с , трицилиндров и мой набор. Това, което ме провокира беше, че е с вакуум на помпата и дроселова клапа.
Блокирах плунжера в положение на празен ход, а останалото точно както на газокар. Регулатор на налягането, а не изпарител, защото там на село има бутилки с газ, но нямаше газостанции.
Работи и до ден днешен. С трактора се вози по полето.
Идеята:
Празния ход осигурява запалването. Гори се и малко нафта, но е минимално. Основно се гори газ.
Но да се има в предвид, че това е за "пълен дизел" отписан от собственика му!
Газта се смесва с въздуха по същия начин, както това става при класическа газова уредба.
После смесеният с газ въздух постъпва в цилиндъра по време на всмукателния му такт.
И накрая сместа се възпламенява от впръксаната нафта.
Щеше да знаеш всичко това и нямаше да задаваш глупави въпроси, ако знаеше, как работи дизеловият двигател.
Е точно това няма да стане. Имаш две горива и пребогата смес на гориво и липса на кислород. Нафтата няма как да детонира. Трябва първо да подадеш нафта, която да детонира и след това да спреш останалите нафтови инжекции и да подаваш газ. Ма как, колко, ето това ми е въпросът.
Иначе отдавна всички дизели да са с газови по твоето описание
Количеството нафта се намалява а количеството газ е по-малко от това, което е необходимо при 100% работа на газ.
Така двете горива взети заедно образуват необходимото количество гориво, съответстващо на количеството въздух (стехиометричното съотношение).
Много е просто, но както казах - трябва да помислиш.
Старите икаруси не им ли сложиха газ? Или метан?
Пай сее ...
Там е работата, че го знам, виждал и дори съм правил разни доработки по такава система от гледна точка на дизелово ЕКУ.
Защо не отговори на въпроса ми директно - ти ще си сложиш ли сега газ, като знаеш, че така става?
Ето ти примерна схема на един от най-тачените производители в тази сфера, отнасяща се към цена/качество за среден клас система:
http://img.gazeo.pl/gazeo_2012_EN/Te...tem_scheme.jpg
Ниския клас нямат толкова обратна връзка към газовото ЕКУ, а са с най-обикновени механични коректори на налягането на газта.
Най-сложните към схемата горе се добавяа и корекция на налагането на налягането на дизела - точно каквото прави пауър бокса.
Та пак да се върнем към първоначалния въпрос - сега ще си сложиш ли вече газ. Отговори ми на този въпрос, за да те цитирам защо хората не си слагат газови по дизелите.
Директно ти го казвам - технически инвалид-карък.
И такъв ще си останеш до края на живота ти.
Наистина научи първо как работи дизела концептуално и после се напъвай по концептуално-свързани въпроси с него.
Тапишонка, говорих със специалисти в тази област. Нафтата има много широк диапазон на смес с въздух при която детонира. За нея е важно налягането. Вкарването на газ по този начин води на икономия до под 30% градско и около 40% извън града
Колко време ти е нужно да се развиваш в тази тема?
2-3 дни?
Накрая ще излезеш спец по слагане на газ на дизел, ама още просто не си го бил осъзнавал.
Не е като да не сме виждали такова поведение веднъж, дваж...
:big_bow_down:
30% нее малко ;)
Мой познат експериементира и сложи газ на лагуна 2 2.2дци или там както се води този мега мотор :)
газовата е втора ръка ОБИКНОВЕННА и просто пича закачи изпарителя на входящата тръба между турбото и филтъра, така колата си засмуква газта точно като някъв бензинов мотор с обикновена газова. човека ходи до софия и обратно и каза че извънградско преди с настъпване е давала 8-8.5 нафта , а сега 5 нафта и 2-2.5л газ. Колата пощуря от вървеж, та чак откри че му приплъзва съединителя понеже явно е бил почнал, но сега го разбра преждевременно- на 3та на 2к оборота като и подаде газ и почва да върти гуми и се включва тракшъна.. е вече и приплъзва съединителя :shocking:
за мен е необяснимо как се получи всичко от раз и то с обикновена газова втора ръка и на всичкото отгоре му обяснявах как да си монтира всичко че не бе виждал човека фитинги за газови тръби...
Познат сложи по същия начин газово на джипката. Също се похвали,че джипката пощуряла от вървеж. Икономията е същата горе долу. За градски условия според мен не си заслужава,в задръстването колата ще работи на празен ход съответно газ не се поодава.
Пай сее ...
Човекът, когото разпитах за дизел/газ ми каза, че наистина се получава осезаемо повишение на мощността, особено ако се сложи метан. Прави го на камиони и обратните отзиви са много добри - повишена мощност и икономия до около 40%. Но за камиони това е супер. Получава се някаква добра адхезия м/у дизела и газта. Ако Марешки пусне бензинджийницата няма да слагам. Но иначе може да се замисля
Но намерих и това:
Overall, the Savings are Not Huge...
None of the LPG / Diesel mix systems examined have resulted in Diesel consumption being reduced by more than 25%. Those savings made must also have LPG costs (for the LPG that replaces some of the Diesel fuel consumed) subtracted from that 25% saving. This results in final savings of only the low teens of %, or thereabouts.
There are other problems to consider as well - The unmodified Diesel engine was relatively slow-revving, producing its maximum torque at lower RPM than a similar Petrol version. This is not the case when it is converted to run on Diesel and LPG mix. The revised engine has to'rev' more when running on Diesel / LPG mix because its maximum torque will have been moved higher up the rev. band. This can bring new problems of reliability and longevity. The crankshaft, bearings and connecting rods (to mention but a few components) were all designed to rev. at a lower rate. These components will suffer much higher stresses (stress increases at the square of RPM) at the increased RPM necessary to get sufficient torque when running on LPG. Mechanical breakdown may result in far less time, whilst increased wear and reduced component life are certain. Given the low overall savings achieved (to date) and the cost of the adaption ( often equal to that of an injected Petrol engine conversion) many miles would have to be covered before any real savings are realised whilst reliability has been reduced. This does not seem to be an economically viable alternative.*
Но тук става все пак въпрос на конверсирани двигатели. Но 25% икономия и то бе да са пресметнати разходите за газ според мен не си струва
Странна работа.
По-горе ви описах как става, а продължавате да се дърлите.
На пълен дизел е елементарно.