4 Attachment(s)
Идея за пускане на електрическия подгрев на климатроника
Всички сте запознати с големия студ, който обитава купетата на нашите 156 ци през зимните месеци. Темата за онези три електрически нагревателя в него, които трябва да помагат за стопляне преди да е загрял антифриза е дъвкана и предъвквана десетки пъти. Знаем и че никой не е виждал това чудо да работи.
След като повече от година се рових, четох, мерих и пробвах с всевъзможен диагностичен софтуер, стигнах до извода че проблемът е в таблото за управление. Мисля че вътре има някакъв физически дефект, който не позволява нещата да се случат. Но пък който е отварял таблото знае каква мисия невъзможна е неговия ремонт.
Така че най-накрая реших да го игнорирам от процеса. Естествено може да се сложи едно копче да пуска и спира реотаните но това ми се вижда грубо и до някъде рисковано решение. Затова се поразрових и реших да се сдобия с няколко електронни блока а именно:
1. Двуканално дистанционно
1. Блок термореле
2. Блока реле за време
Каква ми е идеята. Терморелето мери температурата на тръбата с антифриз към парното и ако тя е под 50 градуса остава с затворен контакт през който се захранват следващите елементи и самите две управляващи релета зад жабката. Двата блока реле за време управляват масите на двете релета и при подаден сигнал от двуканалното дистанционно, затварят контактите си и задействат съответно 1 или 2 степен на реотаните. Ако се задействат двата блока едновревменно получаваме 3 та , най-силна степен. "Часовниците" на релетата са настроени за 15 мин, така че каквото и да става системата да се изключи след това.
Чудих се къде да разположа компонентите и на края избрах пространството под платмасата пред скоростния лост. На снимките се вижда кое къде е, малко плашещо на пръв поглед но на живо не е чак толкова зле.
Има ли ефект. Според мен лично има, естествено не става дума да задуха сахарски вятър още от първата секунда и да се събличаме по бански, но топлото се усеща и нямаш чувството че пътуваш в хладилник мраз.