Здравейте, днес реших да се позанимавам с музиката на колата малко. Интересувам се какви са тонколоните който стоят на задната кора, тъй като при мен фабрично няма сложени. Благодаря предварително.
Printable View
Здравейте, днес реших да се позанимавам с музиката на колата малко. Интересувам се какви са тонколоните който стоят на задната кора, тъй като при мен фабрично няма сложени. Благодаря предварително.
Говорителите са тези:
http://clubalfaromeo.com/forum/attac...9&d=1368882821
http://clubalfaromeo.com/forum/attac...0&d=1368882821
Монтирани са под задната кора с магнитите нагоре.
Диаметърът трябва да е 6,5" или 170 мм.
Електрическите им параметри би трябвало да са:
Мощност > 40 W (RMS)
Импеданс: 2 ома
Аз имам същият проблем. Но там не видях букси или кабели за колони или трябва аз да си прекарам?
Значи варианта ми е отзад усилвател и 17см тонколони, прекарани през филтърa на усилвателя, само за бас. Някакви идеи за еднолентов говорил, който да използваме?
Я дай малко информация за DSP усилвателя и най вече малко снимки , да знам какво да търся. А и задължен ли съм да ползвам фабричните колони, защото предна и задна линия ги смених вече.
А и също така ако имаш и фабрични номера на усилвателя и колоните на кората.
Мисля, че темата може да е полезна и за други.
Фабричният усилвател е HAES 6 Х 40 W (RMS) с импеданс на изходите 2 ома.
http://alfa.kachi-snimka.info/images...381993781r.jpg
Закача се към ICS-а посредством черната букса.
Бялата букса е за захранване и връзка към колоните.
ICS-ът го разпознава и в аудио менюто се появява DSP менюто.
Добре е колоните да са с импеданс 2 ома. В противен случай няма да имаш номиналната мощност а по-малка.
Примерно върху 4 ома - 20 W. Във фабрично изпълнение е монтиран над навигацията.
Когато се монтира допълнително май е по-удачно да се монтира отпред някъде близо до ICS-а. Така може да се ползва наличното окабеляване до вратите, като връзките се прехвърлят на DSP усилвателя а за говорителите под задната кора се пуснат нови кабели.
Ами кабелът(към ицс-а) за тази букса наличен ли е, или трябва да се вземе с усилвателя? Същият въпрос и за другия кабел (бялата букса) ;)
Не кабелите не са налични и трябва да се правят. Бялата букса е 20 пинова и не е трудно да се намери, защото я има на доста места по инсталацията. По-трудно е да се намери черната букса, че май другаде я няма.
Ето схемата на свързване:
http://alfa.kachi-snimka.info/images...382002149r.jpg
Значи упражението е доста интересно, че чак мисля да започна търсенето. С тоците и кабелите, после ще се занимавам...
Поздрави колега.
Разбрах, че има 166-ци с базовото озвучаване, които са с различни говорители във вратите.
Едните са с говорители с хартиени мембрани:
http://alfa.kachi-snimka.info/images...382698797f.jpg
които свирят като веф.
Другите са с говорители с пластмасови или импрегнирани мембрани, които свирят доста по-добре (не разполагам с тяхна снимка).
Разликата е основно в по-добрия бас и малко по-силно звучене при вторите.
Някой казват, че вторият вид говорители са същите като тези, които се монтират на задната кора.
Моля ако някой знае повече подробности, да сподели. Ценна би била и една снимка от задната страна на говорителите от втория вид.
А мойте бяха пак хартиени,ама без това конусче отгоре, ще направя снимки. Другото важно, което разбрах аз е, че без да се доработва влизат само слимфит говорители във 4те вратите.
Да не би да са такива?
http://i.ebayimg.com/t/ALFA-UPGRADED...r3g~~60_58.JPG
Намерих усилвателя и буксите към него. Проблема е че не са целите кабели а само буксите и ще се налага да си правя кабелите. За бялата букса разбрах, че е захранването и изводите към колоните. С нея мисля че ще се оправя по схемата. Проблема ми е относно черната букса. От страната на усилвателя я виждам как изглежда и по схемата виждам, че реално само 3 пина от нея се връзват към ICS-a. Въпросът е как изглежда буксата от страната на ICS и наистина ли само 3 пина от тази букса се ползват? Намерили ли сте добро място на усилвателя в района на ICS-a за да не се пускат кабели към всички колони а само към 2-та буфера в кората?
Относно връзките на черната букса на усилвателя направи следното:
- откъм усилвателя обедини пинове 4 и 5 и ги свържи към ширмовката на екраниран кабел. Откъм ICS - а тази ширмовка свържи към пин 3 на най-горната букса (разноцветната съставна букса).
- откъм усилвателя пинове 12 и 13 свържи към активните жила на гореспоменатия екраниран кабел а откъм ICS - а ги вържи към пинове 5 и 4 също на най-горната букса (това са аналоговите изходи R - L на ICS-а)
- откъм усилвателя пин 7 трябва да свържеш към пин 6 на същата букса (най-горната) - това е управлението на захранването на усилвателя (remote)
- откъм усилвателя ширмовката на друг ширмован кабел свържи към пин 1 а откъм ICS - а към пин 6 от 25 пиновата зелена букса. Активния проводник на въпросния ширмован кабел свържи откъм усилвателя към пин 17 и откъм ICS - а към пин 14 на същата букса (25 пиновата - зелена) - Това е комуникационния канал между ICS - а и усилвателя.
- откъм усилвателя пин 16 свържи към пин 24 на черната 25 пинова букса на ICS - а (тази под зелената).
Според мен доброто място за усилвателя е зад пластмасовата кора пред пасажерските крака. Кабелите за колоните от вратите точно стигат като дължини, като се откачат от ICS - а и се прехвърлят към усилвателя.
Трябва естествено да се прекарат кабели до задната кора (общо около 5 м кабел тъкмо стигат).
Да помоля за малко помощ, относно свързването на DSP усилвателят към ICS.
Понеже темата е доста стара, са изчезнали схемите.
От описанието на Ecotronic, си направих схема, но въпреки това не ми е напълно ясно.
На зелената букса,(мисля че е P60) пин14 свободен ли е, ако не е, кабелът само се добавя, или се маха съществуващият, и тогава се добавя новият.
За черната букса (Е60А) 24-ти пин за какво служи?
Също така за Р60С жълтата букса, по схема която намерих са разменени пинове 6 и 4.
Attachment 172596
E60B/14 e активния проводник на цифровия канал за управлението на усилвателя. Ако нямаш фабрично окабеляване, вероятно го няма и пинът и следва да се добави. Ширмовката - на шаси, разбира се.
E60A/24 е сигнал от скоростомера и служи за dynamic volume.
P20C/4 и 5 са аналоговите изходи (ляв и десен канал).
P20C/6 e управляващия +12V за пускане на усилвателя.
https://i.ibb.co/WpDJNHF/EL1.jpg
https://i.ibb.co/mNXZvSX/EL2.jpg
Благодаря!
Сега вече е кристално ясно.
:cheers: